سامانه مدرسه هوشمند پویان

 پنل ورود کاربران

 

کتاب دریچه ای است به سوی جهان شگفت انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خداداد انسان و اموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی کند. اگر بتوانیم مطالعه را در انسان به صورت عادت دراوریم، دیگر ارتباط او با جهان دانش و اگاهی سخت نخواهد بود و بدون هیچ زحمت و مرارتی خواهد توانست از راه مطالعه، درک و اندیشه خود را نسبت به جهان هستی رشد و تعالی بخشد. اما باید توجه داشت که تبدیل این علاقه به عادت باید از دوران طفولیت انسان شروع شود.

پایین بودن سطح مطالعه در کشور ما ناشی از نااشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است. ما می توانیم مطمین باشیم چنانچه فرزندانمان از کودکی شوق به خواندن پیدا کنند و انگیزه مطالعه کردن در انان به وجود اید و مطالعه کردن را جزیی از زندگی خود بدانند، بدون شک در هردوره از زندگی خود به هر طریق که شده مواد و مطالب موردنیاز را بدست اورده و مطالعه می کنند.[1]

کودکی که خیلی زود راه صحیح مطالعه را فرا می گیرد و به عنوان یک فعالیت پرثمر در جستجوی ان است، به محض اینکه مطالعه بتواند رضایت وی را تامین کند، خودبه خود یاد می گیرد که بهتر و باز هم بهتر بخواند

مطالعه، گنجی است که نمی توان ان را با زور به کودک تحمیل کرد ولی باید او را در یافتن راهی که برایش نتایج مفید و ماندگار دارد، کمک کرد. بی شک تاثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک اگر بیشتر از درس اموزگار نباشد، کمتر نیست و به همین دلیل است که به نقش موثر کتاب های داستان در گسترش بینش کودکان توجه ویژه می شود. البته مطالعه بهتر، صرف وقت کمتر و برداشت مفیدتر، احتیاج به اگاهی از روش های صحیح مطالعه دارد. با مطالعه صحیح به تدریج، امادگی انتخاب نکات و مطالب قابل استفاده در کتاب حاصل می اید. یادگیری و یاداوری به موقع، حاصل زیاد خواندن نیست، بلکه صحیح خوانی فرد را در یاداوری یاری می دهد. 

مدرسه دومین جایگاه تربیتی انسان است که کودک اصول و قواعد خواندن و نوشتن را فرا می گیرد و می آموزد که بدون کمک والدین و معلمان خود مطالعه کتاب را بخواند و بفهمد.نقش معلمان و مدیران مدارس در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس بسیار مهم و مؤثر می باشد.عملکرد معلمان مدارس در موفقیت کار کتابخانه ها فوق العاده مهم بوده و زمینه سازی برای حضور دانش آموزان در کتابخانه مدرسه ،آنها را به حضور در کتابخانه های عمومی و ترغیب برای مطالعه و خرید کتاب تشویق می نماید.حضور معلمان کتابدار دلسوز و متخصص در کتابخانه های مدارس در جهت سوق دادن دانش آموزان به این امر مهم را نباید نادیده گرفت.حتی معلملن انشا با خواستن تحلیل هایی از کتاب هایی که دانش آموزان خوانده اند نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.هر گامی که فرهیختگان ،کتاب خوانان مدارس در زمینه ترویج مطالعه در مدارس بردارند موجب رونق فرهنگ کشور می شود. بنابراین با برگزاری کارگاه کتابخوانی برآنیم تا فرزندانی کتابخوان و دانا را برای ایجاد آینده ای روشن آماده سازیم

 تقویم روز
 دانش آموزان ممتاز
 متولدین ماه
 نقشه گوگل